USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Oyun pazarının büyüklüğü 2021'de 176 bilyon dolar oldu

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Aydemir "2021'de küresel oyun pazarının büyüklüğü 176 bilyon dolar. Bunun 90 bilyon doları hareketli oyunlardan geliyor. Global aktör sayılarında ise karşımızda kestirmece 3 bilyon dinç birlikte yığın var" dedi.

Oyun pazarının büyüklüğü 2021'de 176 bilyon dolar oldu
07-02-2022 11:41
İstanbul

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, AA muhabirine icra ettiği açıklamada, Kovid-19 salgını ile beraberce devre dışı etkinliklerin yerini devre içi turnuvalara bıraktığını söyledi.

e-spor ekosisteminde 2020 senesinde Kovid-19 kaynaklı nezdinde daralma yaşandığına ayraç fail Aydemir, "2020'de globalde 950 milyon dolar civarına gerileyici e-spor ekosistemi, sabık sene gene 1,1 bilyon dolara yaklaşarak 2019'u yakaladı. Globale baktığımızda, espor kitlesinin 435 milyondan 475 milyon civarına çıktığını görüyoruz. Yani oyunlara nazarıitibar artmaya bitmeme ediyor. 2022'de baştan başlanan offline etkinlikler ile e-spor, tekrardan online/offline melez yapısına, kısaca otantik yapısına dönmüş durumda. Eğer hırçın nezdinde gidiş eğer olmazsa 2022'de evren çapında e-spor gelirlerinin 1,3 bilyon doların üzerinde olması bekleniyor." diyerek konuştu.

Twitch TV'nin Türkiye'de maaş 5,7 milyon tekil seyircisi bulunuyor

Ozan Aydemir, Türkiye'de de e-spor ekosistemine talebin evren ile ayrımsız miktarda arttığını belirterek, sert aşırı iri oyun şirketinin ekosisteme oyunları ile dayanaklık etmek verdiğini anlatım etti.

Platformlara talebin elden takipçi iktisap ve üne kavuşmanın haricinde maddesel çıkar elde ika hedefi ile de arttığını vurgulayan Aydemir, "Twitch TV Türkiye özelinde baktığımızda, maaş 5,7 milyon tekil izleyici, günce 858 bin tekil izleyici, maaş 32 milyon vakit izlenme paylarını görüyoruz. Bu rakamlar, platformların ne derece koyu nezdinde yığın kabilinden kullanıldığını gözler önüne seriyor. Sadece Twitch TV'de değil, YouTube Gaming, Facebook Gaming, Nimo TV, DLive ve ayrıca TikTok güçlü bu kategoriye girebilir ki kullanıcılar düşüncesince nezdinde hayli seçeneğin olması ve değme birinin ayrı fırsatlar sunması bu dünyanın gine alımlı yönlerinden birisi." biçiminde konuştu.

"Mobil oyun sektörü, ileriki zamanlarda da en aceleci büyüyen meydan olacak"

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Aydemir, 2021 yılı sonuna "metaverse" teriminin damgasını vurduğunu, oyun piyasasının ise bu algılama filhakika bildik bulunduğunu söyledi.

Sektörel yerine 2021 başı ve ortalarında dirimlik yönünde nezdinde eski yıla gereğince durgunluğun dikkati çektiğini aktaran Aydemir, şunları kaydetti:

"Hatta evveli kat dönemsel yerine kıyas yaptığımızda nezdinde azalış ivmesi gördük. Ama akıbet çeyrekte gine oyun gelirleri artmaya başladı. Bizim beklentimiz esasen 2019 ve sonrası düşüncesince daim kararlı nezdinde yüzdelik ile büyümeydi. Ama salgının oyun pazarındaki etkisi, bu büyümenin çoğunun 2020'de önden yüklenmesi kabilinden oldu.

2021'de ise ilkin sene başı ve ortası az buçuk şimdi stabil, dengeyi sağlayan oldu. Son çeyrek bizi gine şaşırttı ve gelirler arttı. 2021'de küresel yerine baktığımızda, oyun pazarının büyüklüğünün 176 bilyon dolar yöresinde bulunduğunu görüyoruz. Bunun 90 bilyon dolardan nezdinde tomar nezdinde bölümü ise hareketli oyunlardan geliyor. Konsol pazarının büyüklüğü 49 bilyon dolar, PC pazarı ise 36 bilyon dolar seviyelerinde. Global yerine aktör sayılarına baktığımızda ise karşımızda 3 milyara yakın iri ve güre nezdinde yığın var."

Mobil oyun sektörünün, ileriki zamanlarda da en aceleci büyüyen meydan olacağını tamlayan Aydemir, 2021 senesinde saklı yazı dünyasının oyun sektörüne intişar hızının arttığını ve "NFT" teriminin sektörde yerini aldığını belirtti.

Aydemir, küsurat aktör kitlesi, oyun sektörüne meydana getirilen yatırımlar, acemi teknolojik gelişmeler, acemi ve ya baştan gündeme getirilen kavramların oyun piyasasının cazibesini arttırdığı vurguladı.

"Oyun sektörüne meydana getirilen yatırımın nedeni metaverse olabilir"

Ozan Aydemir, dev oyun firmalarının "dudak uçuklatan" yatırımlar yaptığını anlatım ederek, "Çünkü işin ucundaki ışığı görmüş durumdalar. Kafalarında kusursuz yerine ne işe yaradığını bilemeyiz tabii ancak halihazırda bitmeme fail oyunları, onları karşıcı ekipleri kişi bünyelerine bu genişliğinde devasa nezdinde yatırımla almalarının esas nedenlerinden bir tanesi ihtimal de metaverse hayatına antre olabilir. Belki icra ettikleri yatırımlarla bünyelerine kattıkları kâffesi oyunları, kâffesi oyun içerisindeki karakterleri, evrenleri nezdinde tane nezdinde bina altında kaydetme hedefleri olabilir. Bunu devir gösterecek." diyerek konuştu.

"Oyun sektöründe 2021 senesinde 300 milyon dolara yakın miktar yaratıldı"

Türkiye'de 2020'de en aşırı envestisman meydan piyasanın oyun bulunduğunu tamlayan Aydemir, Peak Games ve Rollic Games'in Amerikalı Zynga kabilinden satın alınmasının iri önemi bulunduğunu kaydetti.

Aydemir, "2021 senesinde da bu durumun aşırı değişeceğini düşünmüyorum. Toplam 50'nin üzerinde yatırımın gerçekleştiği oyun sektöründe 2021 senesinde 300 milyon dolara yakın miktar yaratıldı. 2021'in en iri yatırımlarından bir tanesi 155 milyon dolar ile Dream Games'in almış olduğu envestisman oldu." dedi.

"Kaliteli oyunlar elden Türkiye'de değil, az şimdi dünyanın değme ülkesinde muvaffakiyet kazandı"

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Aydemir, Türk oyun piyasasının dünyada nazarıitibar çekilme gerekçelerini de şu şekilde açıkladı:

"Birincisi, aşırı üretkeniz. Google Play'de 158 bin 96 oyun yayıncısı ortada 2 bin 636'dan nezdinde tomar Türk yayımcı bulunuyor. Google Play'de 424 bin 964 oyun ortada Türk yayıncıların sunmuş olduğu 8 bin 890'dan nezdinde tomar oyun bulunmaktadır. 2020'de bu miktar 8 bin 55'ti. İkincisi, iş gücü yerine nitelikliyiz. Gençler kreatif olmanın yanı esna seneler ortamında hem bilinçlendi tıpkı zamanda bu işin eğitimini aldı ve repertuvar kazandı. Her şeyden önemlisi, kadro yerine çalışmaya başladılar. Bu da kreatif fikirlerin aşırı nitelikli çıkmasını sağladı. Kaliteli oyunlar elden Türkiye pazarında değil, az şimdi dünyanın değme ülkesinde muvaffakiyet kazandı. Üçüncüsü, dolar ile meydana getirilen yatırımların avantajı."

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
KÖŞE YAZARLARI TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray3699+65
2Fenerbahçe3693+61
3Trabzonspor3661+16
4Başakşehir FK3658+11
5Beşiktaş3655+6
6Kasımpaşa3652-4
7Alanyaspor3650+3
8Çaykur Rizespor3649-8
9Sivasspor3648-10
10Antalyaspor3645-6
11Adana Demirspor3644-2
12Samsunspor3642-8
13Kayserispor3641-12
14Konyaspor3640-11
15MKE Ankaragücü3639-4
16Gaziantep FK3638-10
17Fatih Karagümrük3637-3
18Hatayspor3637-9
19Pendikspor3636-30
20İstanbulspor3616-45
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Eski Günler