USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Bilişim Vadisi'ndeki sayısal oyun kampı dünkü yatırımların kapısını açacak

Kocaeli'deki Bilişim Vadisi'nde planlı OG22 DIGIAGE Kış Kampı'na eklenmiş olan ortaöğretim ve darülfünun öğrencilerinin geliştirdiği sayısal oyunlarla Türkiye'nin bu sektörden almış olduğu payın artırılması hedefleniyor.

Bilişim Vadisi'ndeki sayısal oyun kampı dünkü yatırımların kapısını açacak
27-01-2022 12:24
Kocaeli

Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Merkezi'nde (DIGIAGE) 23 Ocak'ta başlamış olan kış kampı, 200 ortaöğretim ve darülfünun talebesi kabilinden 7 günde geliştirilen sayısal oyunların yatırımcıların zevkine sunulmasıyla sona erecek.

DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız, AA muhabirine, 3 sene ilkin ilkini düzenledikleri kampa, 47 ilden 7 binden birlikte tomar müracaat aldıklarını, bu uyanıklık doğrultusunda akıllıca yolda olduklarını gördüklerini ve heyecanla çalışmalara bitmeme ettiklerini söyledi.

Yıldız, dünyada oyun dalının ağırbaşlı birlikte ekonomik duruma eş bulunduğunu ve iri birlikte aktör kitlesi bulunduğuna ayraç ederek, bu iri kütlesi tespit etmek talip ülkelerin, bu bölgeye yatırımlarını artırdığını dile getirdi.

Oyun sektöründeki gelişimleri yakından izlediklerini tamlayan Yıldız, şu şekilde bitmeme etti:

"Burada Türkiye'nin birlikte yeteneği vardı. Bizim ilkin 'unicorn'umuz birlikte oyun firması oldu. Türkiye tarihinde birlikte ilk. Böyle olunca hem aileler hem yatırımcılar bununla birlikte konvansiyonel tecim yapanlar gerçekte oyun sektörüne gine odaklandı. Türkiye oyun yönünde kendini baş döndürücü besleyebilen, bunu globale taşıyabilen kabiliyetlere sahip. Oyun sektörünü, oyun kamplarıyla umum Türkiye'ye yaydık. Bu cevheri işleyip buradaki dünkü arkadaşlarımızı oyuna katıp, globalde hâlâ erdemli başarılar, dünkü gıcır unicornlar çıkarmayı hedefliyoruz."

Yıldız, kampta 200 katılımcıdan oluşan 30 takımın, 7 günde birlikte oyun yükseltmek düşüncesince güç sarfiyat ettiğini, kampın böylecene geliştirdikleri fikirlerle yatırımcılarla birlikte araya geleceklerini söyledi.

"Bu oyunları oynayan değil, üreten tarafa geçiyoruz"

Yıldız, globalleşebilecek startup'lara envestisman yapmayı amaçladıklarını dile getirerek, "Buradaki arkadaşlarımızın bütünü gizil adına özlük fonumuzdan envestisman almaya yaklaşabilecek arkadaşlar. Teknik adına baş döndürücü ağırbaşlı birlikte kitlenin ticarileşmesine araştırma görevlisi oluyoruz. Bu kampın birincisi yok. Yatırım almaya adalet kazanmış, envestisman almaya yaklaşmış veya birlikte publisherle anlaşmış olmaları başarılılar demek." ifadelerini kullandı.

Kovid-19 salgını zamanında şahısların cep telefonunda sayaç nakil sürelerinin güvenilmez arttığına dikkati çekici Yıldız, şunları kaydetti:

"Bu sayaç geçirmenin iri birlikte bölümü da gerçekte oyun oynayarak geçiyor. Bu oynanan oyunda da baş döndürücü ağırbaşlı birlikte tecim var. Şimdi dünya bu bölgede birlikte kenar kapmaya çalışıyor. Dünyanın nice ülkesine bakabilirsiniz. Çin belli başlı birlikte sektörü kaplamış, ABD pazarı ayrımsız şekilde. Herkes güzel oyunlar çıkartıp bu sektörü komuta etmek istiyor. Türkiye de burada oynayan kısmındaydı. Türkiye'nin kullanma verileri baş döndürücü yüksek. Artık oyunu aksine yöneltmek istiyoruz. Yani bu oyunları oynayan değil, üreten tarafa geçiyoruz."

"Oyun sektöründe kariyer gerçekleştirmek istiyorum"

İstanbul Kültür Üniversitesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü talebesi Batuhan Mestan da oyun sektöründe kariyer gerçekleştirmek istediğini belirterek, 5 insandan oluşan takımıyla ekoloji ve natür dair geliştirmeye çalışmış oldukları oyunun, Bilişim Vadisi'nin fonundan dayanak alacağına inandıklarını söyledi.

Kampa Ankara'dan eklenen 16 yaşındaki Mustafa Kılıç, sayısal oyunlara çocukluğundan buyana uyanıklık duyduğunu, sevilmiş olduğu oyunlara dünkü özellikler katmak düşüncesince oyun geliştirmeye başladığını tabir etti. Kılıç, "Şu anda aceleci birlikte eylem oyunu üstünde çalışıyoruz, iddialıyız. Özellikle bu kaynaktan dayanak alabilmek, bizlere nice kapıyı açacak." dedi.

Kampa Bursa'dan eklenen 18 yaşındaki Barkın Anayurt da 7,5 senedir oyun geliştirdiğini, küresel pazarda Antarktika dış dört başı mamur kıtalara satışını meydana getirdiği birlikte tutum öğrence oyunu bulunduğunu dile getirerek, "İlgi gerçekte beklediğimizden hâlâ fazlaydı. Benim ilkin oyunum bulunmasına karşın şu anda yüzdelik 84 kıyasla müspet birlikte toprak alıyor." sanarak konuştu.

Anayurt, kış kampında geliştirecekleri oyunun da küresel pazarda uyanıklık göreceğine inandığını, kampta 3 nefis takımla zamanı birlikte oyun geliştirmeye çalıştıklarını tabir etti.

Bilgi Üniversitesi Dijital Ünite Tasarımı 3. dershane talebesi Ayşe Aydın da 9 nefis ekiple kaygı oyunu üstünde çalıştıklarını belirterek, "Kampa ilkin kere katılıyorum. Takımla düzentileme dair iri birlikte yarar sağlayacağını düşündüğüm düşüncesince katılmayı yeğleme ettim. Okulda kol adına nice oyun yaptık ancak hakeza meraklı manada yaptığımız ilkin oyun." dedi.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
KÖŞE YAZARLARI TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Eski Günler