Müslüman alemi düşüncesince ehemmiyetli bayramlardan birisi bulunan Kurban Bayramı zamanı araştırılmaya bitmeme ediyor. Dini namına deme ve öneminin beraberinde çoğu kez en derinlemesine resmi tatilin yaşandığı Kurban Bayramı düşüncesince planlarını alıştırmak talip vatandaşlar, Kurban Bayramı ne devir alçalma ediyorlar. Peki, Kurban Bayramı ne zaman, Peki Kurban bayramı 15 Temmuz ile birleşir mi? Eğer kurban Bayramı 15 Temmuz resmi tatili birleşirse çalışanlar 9 gündüz dinlence yapmış olacak. Bu mevzuda hâlâ resmi ortak açıklamaya yok. İ
8 Temmuz haset başlayan Kurban Bayramı 12 Temmuz haset sonuç bulacak. 9 Temmuz ise Kurban Bayramı’nın 1. günü.
2022 Kurban bayramı…Kurban Bayramı Arifesi- 8 Temmuz 2022 Cuma
Kurban Bayramı 1. Gün - 9 Temmuz 2022 Cumartesi
Kurban Bayramı 2.Gün- 10 Temmuz 2022 Pazar
Kurban Bayramı 3.Gün- 11 Temmuz 2022 Pazartesi
Kurban Bayramı 4. Gün- 12 Temmuz 2022 Salı
Kurban bayramı önemi:Kurban, Kur’an-ı Kerim, Sünnet ve icmâ ile çakılı ortak ibadettir. Kurbanın yasal ortak tapınma olduğuna değgin Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in hesabına ortak kurbanın, Allah çeşidinden kendilerine fidyeinecat (kurban) namına verildiği açık açık bildirilmektedir (Sâffât, 37/107).Kurbanın meşruiyetine ayraç fail apayrı âyetler de vardır: “Kendilerine doygu namına verdiği kurbanlık hayvanat üzerinde belli günlerde Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.” (Hac, 22/28), “Her ümmet için, Allah’ın kendilerine doygu namına verdiği hayvanat üzerinde adını ansınlar sanarak kurban kesmeyi yasal kıldık.” (Hac, 22/34), “Kurbanlık kocabaş hayvanları da sizin düşüncesince Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin düşüncesince onlarda yarayışlı vardır. Onlar temiz böncesine sıralı dururken kurban edeceğinizde üstlerine Allah’ın adını anın. Yanları üstlerine düşüp canları çıkınca onlardan yiyin, istemeyen fakire de özlemek mecburiyetinde küsurat fakire de yedirin.
Şükredesiniz sanarak onları böylelikle sizin hizmetinize verdik. Onların etleri ve kanları katiyen Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak bulunan ancak, sizin O’nun düşüncesince yaptığınız, gösterişten ırak ivaz ve ibadettir.” (Hac, 22/36-37)Bu âyetlerde mezkûr efsanevi kesiminin, et gereksinimi temini düşüncesince olmadığı, bunların tapınma gayeli birer infaz oldukları oldukça açıktır. Et ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, gerçek olanın ihlâs ve züht bulunduğunun şahsen âyetin metninde arazi alması bunu açık açık ortaya koymaktadır.
Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı ortak tapınma namına onama etmiş ve şahsen kendisi de kurban kesmiştir. Hz. Peygamberin (s.a.s.), yasal kılınmasından itibaren ölüm edinceye derece rastgele sene kurban kestiği tanınmaktadır (Tirmizî, Edâhî, 11; bkz. Buhârî, Hac, 117, 119; Müslim, Edâhî, 17).
Sahih hadis kaynaklarında arazi düzlük rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban bayramında Allah katında en cana yakın ibadetin kurban boğazlamak olduğunu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında geçer not olacağını ve kurban edilen hayvanın boynuzu, tırnağı da hapishane edinmek neredeyse rastgele şeyinin ferdin yarayışlı hanesine yazılacağını tabir edip; bu ibadetin Allah rızası düşüncesince yapılmasını başvuru etmiştir (Tirmizî, Edâhî, 1; İbn Mâce, Edâhî, 3).
Ayrıca hicretin ikinci yılından itibaren bugüne derece müslümanların kurban kesmeleri, bu mevzuda düşünüm donanması bulunduğunu da göstermektedir (İbn Kudâme, el-Muğnî, XIII, 360).